Lengan itu Aurat


Assalammualaikum sahabat-sahabat wanita
apa komen anda tentang gambar di atas?
maaf kpd tuan punya gmbr yg telah d "alienkan"
sekadar menasihati rakan-rakan
kalau mahu ikut trend sekalipun
biarlah menutup aurat selengkapnya
mungkin ada yang kata...
menutup aurat tu kuno, kolot, tak ikut fesyen semasa
tapi sebenarnya ia Indah..dan boleh ikut trend juga
asalkan kita pandai aplikasikan konsep menutup aurat..

Nasihat untuk kawan-kawan muslimah yang masih ikut fesyen seperti gambar di atas
: Berubahlah! anda mampu mengubahnya :D





10 Orang-orang cute memberi komenn:

Fieco said...

baju2 lengan panjang yg cantik susah kot nak cari.. dulu i pon pkai camtu.
skrg tkr bju muslimah.. :D

Izzy said...

betul tu..saya setuju ngan awk..

LydSunshine said...

Ye, setuju. Ramai pompuan skrg yg pakai tudung tapi lebih utamakan trend daripada syariat. tu yg silap. Sepatutnya perlu utamakan kehendak syariat la kan..

jia creatifelt said...

apabila fesyen menjadi keutamaan dari syariat..

alya farhana said...

subhanallah . masih ade 0rg na sebarkan dakwah . credit t0 y0u dear . keep it up .!

fieda said...

dulu saya pun berlengan pendek bertudung jgk..tp skrg dah taknak pakai gitu lagi..dah segan..:)

Semut Senyum said...

allahmdulillah...
terima kasih utk peringatan ini.

Nisa Greennnpanda said...

hehe.. rmi gak yg pki camnie, kn? xtau nk tegur camne.. "-_-

btw, thanks sudi singgah my blog..

http://greennnpanda.blogspot.com/2011/10/hijabi-wearing-mini-skirt-leggings.html

Warna Warni Kehidupan said...

setuju sangat-sangat

fatni2701 said...

maaf pada yg terasa...tringat kata ustad saya 'bagusla kalau terasa..sbb hati kita masih br"nyawa"..jgn smpai hati tu dah xda rasa..sbb ia dah mati"..
ehh..dah mlalutla pulak..hehee...
saya hnya hamba Allah yang punya kkurangan,,,
sebar2kan jugak dgn kwn2 ya..
islam itu indah... :D